loading...
دو نیوز | 2news.ir
admin بازدید : 91 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (1)

عکس زیبای احسان خواجه امیری از آقا ارشان که مشخص است تازه از خواب بیدار شده است. عکسی که رکورد کامنت "قربان صدقه" را در اینستاگرام شکست!

 از کوچولوهای دوست داشتنی هنرمندان چه خبر؟+تصاویر

عکس جالب مهدی سلطانی از دختر بانمک اش که آجیل خوری را به جای کلاه استفاده کرده است!

 

 از کوچولوهای دوست داشتنی هنرمندان چه خبر؟+تصاویر

 

این هم عکس جدید نیازِ دیرباز، دخترکِ کامبیز خان که در حال بازی کردن است.

از کوچولوهای دوست داشتنی هنرمندان چه خبر؟+تصاویر

 


 

مطمئناً تیارا صادقی رکورد دار بیشترین تعداد جشن تولد برای یک کودک 1 ساله در طول تاریخ را دارد! هر ماه آقا رضا و خانواده یک جشن مفصل برای تیارا خانم می‌گیرند. این عکس هم مربوط به تولد 11 ماهگی تیارا است. در زیر عکس هم طبق مهمول رضا صادقی جای دخترش صحبت کرده و ابراز خوشحالی کرده است که پدر و مادری به این خوبی دارد! متن را هم با عبارت «دنیاتون تیارا» به پایان رسانده است!

 

از کوچولوهای دوست داشتنی هنرمندان چه خبر؟+تصاویر

 

و در پایان عکس زیبای علی دایی و دخترش نورا در حال بازی روی چمن ها.

 

از کوچولوهای دوست داشتنی هنرمندان چه خبر؟+تصاویر

admin بازدید : 99 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (0)

«بالاخره رسیدم میان خیمه‌هایی که به تبرک نام حسین (ع) بر پاشده بود؛ دعوت بودم به عنوان سفیر انجمن حمایت از کودک به خوانش مقتل‌خوانی حضرت رقیه (س). تمام طول راه گفتم اگر نرسم لابد لیاقت نداشتم اما بالاخره شکر رسیدم.» منتشر شدن همین جمله‌ها در صفحه فیس‌بوک بهاره رهنما به شکایت همسر او از یکی از خوانندگان این جملات منجر می‌شود.

خواننده‌ای که در صفحه مجازی‌اش رهنما را به‌خاطر این عقاید به سخره می‌گیرد و جملات توهین‌آمیزی را در موردش می‌نویسد، از طرف پیمان قاسم‌خانی مورد شکایت قرار می‌گیرد.

همسر بهاره رهنما درحالی برای دفاع از او قدعلم می‌کند که خود او در یادداشتی به توهین‌ها پاسخ داده بود اما انگار برای قاسم‌خانی تلاش‌های همسرش کافی به نظر نمی‌رسد و پس از شکایت از فرد هتاک در یادداشتی که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، از دلیل شکایتش می‌نویسد.

در فرهنگ ما تلاش یک مرد برای دفاع از همسرش نه‌تنها عجیب نیست بلکه اغلب نشانه عشق و «غیرت» شناخته می‌شود. اما اینکه وارد شدن یک مرد به دعوای همسرش با دیگری می‌تواند خدمتی به زندگی مشترک‌شان باشد یا خیر را با هرایر دانلیان، روانشناس و مشاور خانواده در میان گذاشتیم. تحلیل او از ورود مردها به چنین موقعیت‌هایی را در ادامه خواهید خواند.

 

همسرداری را از پیمان قاسم خانی یاد بگیرید!+عکس

در خیابان

یک بوق اضافه پشت چراغ قرمز کافی است تا سر کسی از پنجره ماشین بیرون بیاید و دعوایی شروع شود. اگر در یکی از این لحظات کسی با شما درگیر شود، همسرتان چه برخوردی باید بکند؟ ساکت کنارتان بنشیند یا به ازای دشنامی که راننده بغل‌دستی به شما داده، از ماشین پیاده شود و حقش را کف دستش بگذارد؟

وقتی صحبت از زندگی مشترک به میان می‌آید، نمی‌توانیم حکم صددرصدی در مورد رفتار درست یا نادرست صادر کنیم. ممکن است در رابطه با یک زوج دخالت همسر رفتاری درست و بجا باشد و در مورد زوج دیگر، چنین دخالتی یک رفتار اشتباه و بحران‌آفرین به نظر برسد. رفتار درست در این شرایط به این برمی‌گردد که خانم چقدر به همسرش اجازه دخالت می‌دهد و اینکه آقا تا چه اندازه شجاعت دخالت کردن را دارد.

در بسیاری از کشورها قانونی وجود دارد که در صورت توهین به یک خانم، آقا می‌تواند برای دفاع از او به دادگاه شکایت کند. این یعنی در کشورهایی جز ایران هم پذیرفته شده است که مردی برای دفاع از یک خانم تلاش کند و حتی فیلم «متهم» (accused) که جوایزی را هم دریافت کرد، بر همین اساس ساخته شده است.

وقتی در فضای جمعی، خانمی مورد اهانت یا تهدید قرار می‌گیرد، بهترین و سالم‌ترین رفتار این است که همسرش حتی در صورتی که نیاز به دخالت دید، از طریق قانون وارد عمل شود و با شکایت از فرد هتاک از همسرش دفاع کند اما اگر در همان لحظه نیاز به عمل احساس کرد، در صورتی که دخالت او همسرش را آزرده نکند، بهتر است برای دفاع از او بدون افزایش تنش و ایجاد درگیری وارد عمل شود. واقعیت این است که در کشور ما در بسیاری مواقع تلاش خود خانم برای پاسخ دادن به توهین‌ها به درگیری بزرگ‌تری تبدیل می‌شود و در صورتی که همسر فرد وارد عمل شود، فرد هتاک جنجال کمتری به پا می‌کند.

اما باز هم باید تکرار کنیم که درست بودن یا نبودن دخالت مرد، در رابطه دو نفره‌شان تعریف می‌شود. اگر وارد شدن او به صحنه همسرش را ناراحت نکند یا اینکه همسرش از او تقاضای کمک کرده باشد، قطعا رفتار درست وارد شدن به ماجراست اما در صورتی که همسرش شخصیت مستقلی داشته باشد که دوست دارد همه بحران‌هایش را خودش حل کند و از کمک او آشفته می‌شود، بهتر است کار را به خودش واگذار کند و به حمایت پنهان از او اکتفا کند.

در محیط کار

دعوای طولانی با رئیس اداره می‌تواند همه انرژی‌تان را بگیرد و حتی بر رابطه‌های دیگرتان هم تاثیر بگذارد. اگر رئیسی خودرای داشته باشید که با وارد کردن استرس بیش از اندازه به شما آرامش‌تان را از بین برده، آیا همسرتان باید برای گوشزد کردن برخی نکات به او وارد عمل شود؟ اصلا درست است که شریک زندگی شما پایش را از چارچوب خانه بیرون بگذارد و به محیط کارتان وارد شود و در مسائل شغلی‌تان دخالت کند؟

نمی‌توانیم بگوییم همه آنچه در محیط کار می‌گذرد، تنها و تنها به خود فرد ارتباط دارد و در بحران‌های کاری هیچ‌کس جز او نباید برای حل مسئله تلاش کند. حتی در یک دعوای کاری در صورتی که زن از همسرش تقاضای کمک کند، او وظیفه دارد برای دفاع وارد عمل شود. واقعیت این است که همه ما با هدف پوشاندن ضعف‌های‌مان ازدواج می‌کنیم و شاید تصور شود مشابهت ما با دیگری اصلی‌ترین دلیل انتخاب است اما در ناخودآگاه سراغ کسی می‌رویم که ضعف‌های‌مان را بپوشاند.

البته هیچ‌کدام از ما این موضوع را اعتراف نمی‌کنیم و حتی گاهی خودمان هم از آن بی‌خبریم اما در نهان کمبودهای‌مان است که به سمت کسی جذب‌مان می‌کند. پس در هر شرایطی، حتی در محیط شغلی ما می‌توانیم از فرد مقابل‌مان انتظار داشته باشیم که کمبودهای‌مان را جبران کند اما مثل مورد قبل در صورتی که خانم میلی به گرفتن کمک از همسرش نداشته باشد، او نباید خودسرانه وارد عمل شود و با این رفتار بحران تازه‌ای را برای زندگی مشترکش ایجاد کند.

در خانواده

وقتی رابطه میان شما و برادرتان شکرآب می‌شود، همسرتان چه نقشی را باید بازی کند؟ به خاطر هر توهین یا دلخوری که شما را آزار داده از اعضای خانواده‌تان انتقام بگیرد یا به‌خاطر توهین‌هایی که به شما شده، رابطه‌اش را با خانواده‌تان قطع کند؟

بهترین حالت این است که وقتی خانمی با خانواده‌اش مشکل دارد، همسرش را وارد این بازی نکند. عکس این موضوع هم صادق است؛ یعنی اگر خانواده‌ای با فرزندشان مشکل دارند، نباید پای این مشاجره را به رابطه‌ای که با دامادشان دارند بکشانند و باید موضوع را در میان خودشان حل و فصل کنند. البته در رابطه عروس یا داماد با خانواده همسرشان، خود فرد نقش لولای رابطه را بازی می‌کند. اگر وظیفه میانجیگری را درست انجام دهد، ترکش‌های مشکلات خانوادگی‌اش همسر او و زندگی مشترکش را تهدید نخواهد کرد اما در صورتی که این میانجی درست عمل نکند، وارد شدن همسرش به موضوعات خانوادگی او می‌تواند تبعات ناخوشایندی را همراه بیاورد.

از سوی دیگر، این وظیفه هر کسی است که احترام خودش را حفظ کند و دامادی که به‌خاطر مشکلات همسرش با خانواده‌اش به رابطه آنها ورود پیدا می‌کند، باید عواقب احتمالی این کار را هم بپذیرد. با تمام این اوصاف باید بگوییم در چنین رابطه‌ای، بهتر است فرد وارد مشکلاتی که همسرش با خانواده‌اش دارد نشود و حل آنها را مگر در موارد خاص برعهده خودش بگذارد.

همسرداری را از پیمان قاسم خانی یاد بگیرید!+عکس

در میان دوستان

وقتی رابطه شما و دوستان‌تان شکرآب می‌شود و کسی در گروه دوستی به شما توهین کرده یا آرامش‌تان را بر هم می‌زند، همسرتان چه وظیفه‌ای دارد؟ آیا باید خارج از چارچوب روابط شخصی شما بایستد یا اینکه برای حل مشکلات میان شما و دوستان‌تان یا دفاع از شما در برابر توهین‌های یک نفر وارد عمل شود؟

در رابطه فرد با دوستانش، نمی‌توانیم باید و نباید خاصی را مطرح کنیم. شاید ترجیح بر این باشد که همسر فرد دخالتی در روابط شخصی و دوستانه او نداشته باشد اما باز هم درست یا غلط بودن دخالت او، بستگی به شرایط و جنس ارتباط دو نفر با هم دارد. ممکن است در یک رابطه، زن بخاطر ورود شوهرش به درگیری‌هایی که با دوستانش دارد احساس ضععف کند و از خود به‌خاطر این ضعف خشمگین شود. پیامد این احساس این خواهد بود که او خشمش را به همسرش فرافکنی می‌کند و در واقع به‌طور ناخودآگاه وانمود می‌کند که تنها از او و دخالت‌هایش دلخور است.

اما ممکن است خانمی از همسرش انتظار دخالت در این روابط را داشته باشد و در صورتی که چنین انتظاری وجود داشته باشد، وظیفه همسر است که با وارد شدن به موضوع او را همراهی کند. شاید بپرسید این انتظار چطور تشخیص داده می‌شود. منش افراد بهترین معیار تشخیص چنین موضوعی است. مرد با توجه به منش همسرش تا اندازه‌ای می‌تواند تشخیص دهد که وارد شدنش به موضوع او را خوشحال می‌کند یا آشفته. گذشته از این، افراد می‌توانند با اطلاع دادن در این مورد به یکدیگر، مشکل را حل کنند و به همسرشان بگویند اگر نیاز به کمک تو بود، حتما به تو اطلاع می‌دهم.

بهترین حالت برای دفاع کردن از همسر، این است که با تقاضای او دفاع انجام شود. با این وجود تعبیری که از این رفتارها می‌شود، حتی می‌تواند از خانه‌ای به خانه دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت باشد. زنی مستقل در تهران که همیشه خودش مشکلاتش را حل کرده، در صورتی که بعد از ازدواج چنین واکنش‌هایی از همسرش را ببیند، احتمالا آشفته می‌شود و او را محکوم می‌کند اما زنی در شهرستان کوچکی که همیشه مورد حمایت پدر یا برادرهایش قرار گرفته، در صورتی که شاهد حمایت‌های همسرش نباشد از او ناامید می‌شود.

شاید در شرایطی که زن تمایلی به دخالت مستقیم همسرش ندارد، بهترین راه نظارت غیرمستقیم باشد. در این شرایط مرد می‌تواند تا زمانی که همسرش از پس حل مشکلات برمی‌آید استقلال او را حفظ کند و اگر احتمال آسیب رسیدن به او را دید، برای دفاع از او اقدام کند. گذشته از این، در صورتی که همسرش در برابر دخالت‌های او مقاومت کرد اما خودش هم از پس حل مسئله برنیامد، می‌تواند نه به صورت تهدید بلکه به صورت هشدار به او بگوید «تلاشت را بکن اما در صورتی که عکس‌العمل موثر و خوبی نداشتی، مجبور می‌شوم برای کمک به تو در این موضوع دخالت کنم.»

admin بازدید : 74 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

فاطمه گودرزی به دلیل وسواس در انتخاب نقش‌هایش، در هر كاراكتری كه ایفای نقش كرده تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان مانده است.اولین حضور او به سه دهه پیش برمی‌گردد. كمتر كسی اولین بازی فاطمه گودرزی در سریال گالش‌های مادربزرگ درسال 67  به‌خاطر می‌آورد؛ ترانه مادری، ازدواج صورتی و دردسر والدین نقش‌های ماندگار او هستند.

   چه شد كه به گروه جاده چالوس پیوستید؟

فاطمه گودرزی: فكر می‌كنم جزو اولین كسانی بودم كه به گروه دعوت شدم، با من تماس گرفتند و وقتی فیلمنامه را خواندم، نقش محبوبه به دلم نشست و قبول كردم تا در جاده چالوس بازی كنم.

 فاطمه گودرزی، عاشق رستوران و رستوران‌داری!+عکس

   نقطه عطف فیلمنامه چه بود كه شما را جذب كرد؟

فاطمه گودرزی: بخشی از آن برمی‌گردد به صحبت‌هایی كه با آقای معظمی در مورد نقش كردیم؛ زنی كه مشكلاتی برای خانواده‌اش پیش می‌آید و مسئولیت‌هایی بر دوشش می‌افتد. چالش‌هایی كه در این نقش وجود دارد او را جذاب می‌كند. قبل از آن كارهای آقای معظمی را در سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» دیده بودم و فكر كردم می‌توانم به این پروژه اعتماد كنم.

   قبلا در سریال فاصله‌ها و الان در سریال جاده چالوس شما رستوران‌دار هستید، آیا در زندگی شخصی‌تان هیچوقت به این شغل فكر كرده‌اید؟ یا به آن علاقه‌ای دارید؟

من شیفته آشپزی و پخت‌وپز هستم و امیدوارم روزی فرصتی پیش بیاید تا بتوانم این كار را به صورت حرفه‌ای انجام دهم.

   بعد از پخش چندین قسمت از این سریال چه عكس‌العمل‌هایی از طرف اطرافیان و مردم داشتید؟

فاطمه گودرزی: اطرافیانم فعلا صحبتی نمی‌كنند، به این دلیل كه منتظرند تا قسمت‌های بیشتری ببینند و بتوانند راحت‌تر قضاوت كنند اما فكر می‌كنم تا اینجای سریال موفق بوده و توانسته ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار كند. ما به زمان نیاز داریم تا سریال جای خودش را باز كند. این سریال جنایی، پلیسی و اكشن نیست بلكه خانوادگی است و مسائل بسیار واقعی را مطرح می‌كند به همین دلیل غیر قابل باور و دور از ذهن نیست.

   كارگردان این سریال تاكید بر نشان دادن فرهنگ و باورهای ایرانی دارد، در شخصیت خود شما چنین تمایلی وجود دارد؟

فاطمه گودرزی: من تلاش خاصی نمی‌كنم به این دلیل كه ناخودآگاه این باورها در خون تمام ما و فرهنگی كه در آن بزرگ شده‌ایم وجود دارد. تمام هم‌نسل‌های من با این روش زندگی می‌كنند و البته تمام تلاشم را كرده‌ام تا فرزندانم نیز همینطور باشند؛ البته كه بعضی از پیشرفت‌ها در علم و رسانه‌ها در تمام خانه‌های ایرانی رسوخ پیدا كرده‌اند اما این مسئله جهانی است و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم ولی نه من بلكه تمام مردم ایران به این اصالت پایبند هستند .

   در سال 1367 اولین كار شما سریالی بود به نام گالش‌های مادربزرگ و تا جاده چالوس كه آخرین كار پخش‌شده شماست در 17 سریال تلویزیونی بازی كرده‌اید که عدد كم و كوچكی نیست. از این كارنامه پربار چه چیزی برای خودتان باقی مانده است؟

فاطمه گودرزی: من یاد گرفتم که باید با مردم روراست باشم و باید درست‌ترین كار را انجام دهم. ما به‌عنوان بازیگر برای مردم الگو می‌شویم و اگر كمی از مسیر را اشتباه برویم، می‌توانیم روی آنها تاثیر منفی بگذاریم، به‌خصوص برای كسانی كه بسیار الگوپذیر هستند. یك بازیگر حرفه‌ای و متعصب با در نظر گرفتن تمام این مسائل نقش را انتخاب و ایفا می‌كند.

   بخش اصلی فیلمبرداری این سریال در جاده چالوس انجام شده یعنی زمانی در این خطه زندگی كردید، هیچ‌وقت در زندگی واقعی خود به مهاجرت از تهران فكر كرده‌اید؟

فاطمه گودرزی: من شهرهای شمالی كشور را واقعا دوست دارم اما به مهاجرت هیچ‌وقت فكر نكرده‌ام. متاسفانه من جاهای شلوغ را بیشتر دوست دارم و نمی‌خواهم از تهران بروم. شاید باور نكنید اما من عاشق بازار رفتن هستم و این كار به من آرامش می‌دهد.

   خاطره‌ای از دوران فیلمبرداری «جاده چالوس» دارید؟

فاطمه گودرزی: خوشبختانه از گروه خیلی راضی بودم، ارتباط بین عوامل و هنرمندان بسیار دوستانه بود؛ خیلی خوشحالم كه با این گروه كار كردم.  گروه فیلمبرداری، گروه كارگردانی و همه بسیار فوق‌العاده بودند. تلاش آنها در آن دوران قابل ستایش بود، فیلمبرداری ما در ماه رمضان و در گرمای شدید بود. تلاش تمام عوامل به‌خصوص گروه تداركات برای بهتر شدن شرایط گاهی اوقات واقعا مرا شرمنده می‌كرد. این نكته كه كارگردان و تمام گروه به‌موقع نیاز بازیگر را تشخیص دهند و بفهمند در آن لحظه به چه چیزی احتیاج دارد، چیزی است كه در تمام گروه‌ها دیده نمی‌شود. از كار كردن با آنها لذت بردم و خیلی خوشحالم كه این موقعیت برایم پیش آمد.

   در این 26 سال آیا همكاری دیگری با آقای امكانیان داشتید؟ چطور بود؟

فاطمه گودرزی: در این سریال اولین باری بود كه آقای امكانیان به‌عنوان نقش مقابلم بود. ما فقط در سریال دردسر والدین كه ایشان به عنوان تهیه‌كننده سریال حضور داشتند با هم همكاری كرده بودیم. آقای امكانیان یك بازیگر بسیار زحمت‌كش و دقیق است. كار كردن با او بسیار راحت و روان است. اگر صبر و حوصله ایشان نبود شاید كار به این آسانی‌ها پیش نمی‌رفت.

   در سریال جاده چالوس و البته چند نقش دیگرتان مثل دردسر والدین، ازدواج صورتی و ازدواج به سبك ایرانی موقعیت‌هایی از طنز وجود دارد، كارهای طنز را ترجیح می‌دهید؟

فاطمه گودرزی: من بازی در نقش‌های طنز را دوست دارم تا الان هم همانطور كه شما گفتید در چند سریال و فیلم كه موقعیت طنز داشتند بازی كردم. خیلی خوشحالم كه این موقعیت‌ها برایم پیش آمده است. اگر فیلمنامه طنز و موقعیت‌ها به درستی كنار هم چیده شوند بازی در آنها برای من در اولویت  هستند.

   محبوبه در سریال جاده چالوس چقدر شبیه شخصیت واقعی خود شماست؟

فاطمه گودرزی: همیشه درصدی از نقش در وجود بازیگر هست. من هم درصدی از محبوبه را در خودم دارم، شاید همین تلاش كردنش برای انسجام و همكاری خانواده‌ای كه یك مشكل مهم را پیش‌رو دارد، بخش عمده‌ای از وجود خود من است.

فاطمه گودرزی، عاشق رستوران و رستوران‌داری!+عکس

   اگر در زندگی واقعی خود مانند این سریال خانواده‌تان دچار ورشكستگی شوند آیا به خونسردی محبوبه در سریال خواهید بود؟

فاطمه گودرزی: واقعا تا زمانی كه این اتفاق نیفتد نمی‌توانم نظر بدهم اما فكر می‌كنم باید خونسردی خود را حفظ كرده و كمی تحمل‌مان را بیشتر كنیم. اگر كمی مسائل را ساده‌تر بگیریم قطعا با آرامش بیشتری می‌توانیم مشكلات را حل كنیم. وقتی از پس مشكلات بر نمی‌آییم بهتر است از كنار آنها به آسانی بگذریم.

   در این سریال از جوانانی كه تازه وارد در این عرصه هستند و به‌اصطلاح نابازیگرند استفاده شده، این موضوع كار را برای شما سخت نمی‌كرد؟ آیا كار كردن با تیم كاملا حرفه‌ای را ترجیح نمی‌دهید؟

فاطمه گودرزی: من از این اتفاق خیلی خوشحال می‌شوم، ما همیشه در سنین مختلف بازیگر كم داریم. من در تمام سریال‌ها با جوانان زیادی هم‌بازی بوده‌ام، خوبی كار با آنها این است كه ما را به دنیای خودشان نزدیك می‌كنند و به افراد حاضر در صحنه انرژی می‌دهند.

   ظاهرا پسر خود شما هم در این سریال بازی می‌كند؟

فاطمه گودرزی: بله پسر من پویان هم در این سریال بازی می‌كند، البته من برای ورود او به دنیای بازیگری هیچ تلاشی نكردم و تقریبا به‌زور وارد این حرفه شده است. من همیشه به او می‌گفتم می‌تواند بازیگری را در كنار شغل اصلی خودش داشته باشد اما او بسیار به این رشته علاقه دارد و وقتی من متوجه شدم كه صمیمانه می‌خواهد با تلاش خودش وارد این عرصه شود، مانع او نشدم.

 فاطمه گودرزی گالش‌های مادربزرگ تا فاطمه گودرزی جاده چالوس، چه تغییری كرده است؟

فاطمه گودرزی: در شروع كار بازیگری و وقتی اولین بار جلوی دوربین قرار گرفتم هیچ ترس و استرسی نداشتم، واقعیتش این است كه انسان هرچه كمتر آگاهی داشته باشد، كمتر می‌ترسد. بعد از سال‌ها فكر می‌كنم خیلی راه دارم برای یاد گرفتن. هرچه بیشتر كار می‌كنم، وسواس بیشتری دارم. امیدوارم مسائل و مشكلاتی كه برای كارهای تلویزیونی وجود دارد، حل شود و اشتیاقی كه افراد حرفه‌ای برای كار كردن دارند از بین نرود. باید در نظر بگیریم كه خیلی از افراد امرار معاش‌شان از همین راه است، باید قبل از شروع كار به تمام مسائل فكر كنند نه اینكه كار را شروع كنند و بگویند حالا درست می‌شود. كارهایی كه با این عملكرد شروع می‌شوند باعث اذیت شدن كل گروه می‌شوند.

 

دانلود آهنگ جدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    ویژه ها

    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 276
  • بازدید کلی : 48,176
  • ویژه ها
    تبلیغات

    ***********************

    تبلیغات در ام جوک mjok.ir